1. Avtalen
Avtalen består av informasjonen gitt i nettbutikkens bestillingsløsning (inkludert varens art, mengde, kvalitet, pris og leveringsvilkår), eventuell direkte kommunikasjon mellom kjøper og selger (som e-post), samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid, vil direkte kommunikasjon og bestillingsinformasjonen ha forrang over salgsbetingelsene, med mindre det er i strid med lovgivningen. I henhold til vergemålsloven § 9, må man være over 18 år for å inngå en bindende avtale.
2. Partene
Selger:
Firmanavn:Waseem Mirza Consulting
Adresse: v/Mishkaat Norge, Tøyengata 2, Grønland Basar, 0190 Oslo, Norge
Organisasjonsnummer: 926272152
Kjøper er den person som foretar bestillingen.
3. Priser
4. Avtaleinngåelse
5. Ordrebekreftelse
6. Betaling
7. Levering av varen
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Vi er opptatt av å gi nøyaktige leveringsestimater på kjøpstidspunktet. Vær imidlertid oppmerksom på at leveringsdatoene som vises i kassen, er estimater basert på typiske ordrebehandlings- og leveringstider. Disse er ment som en retningslinje snarere enn en garanti for leveringsdato. Ved å legge inn en bestilling hos oss erkjenner og samtykker du i at leveringsdatoen kan avvike fra den estimerte tidsplanen.
8. Risikoen for varen
9. Angrerett
Varer som er blir brukt gjelder verken angreretten eller returretten.
10. Undersøkelse av varen
11. Reklamasjon og mangler
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev). Ved eventuelle spørsmål angående reklamasjon kan kjøperen også benytte vår kontakt skjema på hjemmesiden under kategori ‘Kontakt oss’.
I tilfellen av garantisituasjonen, hvis for eksempel ble produktet skadet under tranporten, dekker Waseem Mirza Consulting ikke noe andre ekstra kostnader, bortsett fra de prodktere vi har solgt. Tilbakebetaling skjer normalt innen 7-10 arbeidsdager etter at en reklamasjon har blitt registrert og godkjent av vår retur avdeling. Avhengig av din bank kan det ta opptil 14 dager før refusjonen vises på din konto. Vi gjør oppmerksom på at garantivilkårene som er fastsatt av produsent gjelder i Norge. Waseem Mirza Consulting følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.